nisaduruannesi. Blogger tarafından desteklenmektedir.

10 Ekim 2014 Cuma

BIR DOLU BATIL İNANÇ


"Hamile kadının karnı 'sivri' olursa veya 'tatlılara' aş ererse çocuk erkek, karnı 'yuvarlak' ise veya 'ekşili ve acılı' yiyeceklere aş eriyorsa çocuk kız olur.”

Başından beri mandalina yiyorum ama şimdilerde tatlı da yiyorum çikolata da . Sonuç kızım kollarımda...

“Bebeğin anne karnında ilk kıpırdadığı an kadın kime bakarsa bebek ona benzer.”

Buna inanmadım kime baktım bilmiyorum ama galiba her kıpırtısında eşime bakmışım kopyasını doğurdum

“Bebeğin göbeği düştükten sonra evine bağlı olması için göbek evde sandık içine konur veya okuması arzulanan okulun bahçesine gömülür.”

Benim sandıkta evde ama bıraksalar sokakta yaşayabilirim Kızımın Hatıra için evde ama sokağa çıkınca çok mutlu


“Çocuk dünyaya geldikten sonra yıkanıp tuzlanır ve sofraaltı denilen beze (örtüye) sarılırsa tokgözlü olur.”

Bu nasıl bir işkence bilmiyorum asla yapmam yapmadım 

“Çocuğun göbeği cami avlusuna gümülürse dindar, okulun bahçesine gömülürse âlim, ahıra gömülürse malcı olur. Ayrıca göbek suya atılırsa huyu temiz, evin içinde bir yere gömülürse gözü dışarda olmaz.”

Ölme eşşeğim ölme karakter analizi mi  bu 

“Lohusanın mezarı 40 gün açık kalır ve bu nedenle bu süre içerisinde yani kırkı çıkmadan anne ve bebek evden dışarı çıkarılmaz.”

:) çok eğlenceli doğrusu çıkacak hali olmaz deseler anlarım da saçmalıklar... Biz hep sokakta gezdik ,)) 

“Aynı günlerde doğum yapmış iki annenin karşılaşması uğursuzluk getirir. Karşılaşırlarsa kırkları karışır.”

Bizim aile de 3 hamile var kırklarımız karışıp duracak o zaman


0 yorum on "BIR DOLU BATIL İNANÇ"

Yorum Gönder

Bloguma Göstermiş Olduğunuz İlgiden Dolayı Teşekkür Ederim...