nisaduruannesi. Blogger tarafından desteklenmektedir.

7 Eylül 2018 Cuma

ŞÜKÜR


Selam ,
Boşvere boşvere oğlumu da 8 aylık yaptığıma göre , yeniden gelip yazabilirim.
aslında yazmak mı ? Yazmamak mı ? arasında öyle çok kaldım ki.
kime iyi gelir yada kim okurken “ bende yaşadım” der diye çok düşündüm.
24.12.17 de oğlumu kollarıma aldım belki daha sonra daha detaylı Doğum hikayemi de yazarım
tüm detayı ile anı kalmasını oda fazlasıyla hak ediyor bi ara mutlaka yazacağım..

Ayrıntılı ultrasonda doktorun “down sendromlu” olabilir burnu küçük demesine çok şaşırmıştık.
Babasının , ablasınında minicik  burnu üstelik bu nasıl bir belirtti nasıl böyle tanı koydu diye de anlam veremedik. Sonra doktor isterseniz bi test var yapın gerekirse aldırın demesiyle niyeti çok net anlamıştık aslında.... amaaaan neyse.. sağlıkla aldık kollarımıza en azından o zaman öyle düşünüyorduk..

6. aya kadar da bana göre herşey gayet normaldi , ablası gibi koca kafalı olarak büyüyordu.zaten onu götürdüğüm doktora gidiyorduk oda hep aynı şeyi diyordu “ ablası gibi buda ileride kafası da zaten kocaman “ ikimiz de gülüyorduk..

Taaaa ki o gün şans eseri “ rota aşırı “ yaptırmak işin gittiğimiz başka bir doktor “kafanın böyle büyük olması normal değil “ diyene dek işte.
önce inanmadım hemen kendi doktorumuzu aradım oda bi nöolojiye götür istersen dedi günü öyle geçirdik çok önemsemedim bir gün götürelim diye eşimle telefonda konuştuk.

günlerden cuma tabi tam hafta sonuna giriş ; akşam eve geldim telefonda bir mesaj doktorumuzdan  “profildeki bebek hidrosefali hastası “ görünüyor öyle çok beklemeden hemen doktora nörolojiye götürün. acele etsek ne olur MR çektirmek öyle kolay mı ?
şans eseri Bezmialem de bir profesör bulduk nöroloji doktoru hemen ona gittik.
Gözlerim ağlamaktan balon öyle şişmiş ki kızım artık “ anne kardeşim çok mu kötü “ demeye başlamış durumda.
Doktor muayene etti MR istedi 3 doktor ismi verdi şant takılacak dedi beyin cerrahına gideceksiniz.
birisi kendi hastanesinde diğeri adnan dağçınar en son nejat hoca aklımız direk nejat hocaya gitti..

NEJAT hocadan bahsetti işinden iyidir.  Pahalıdır ama bi bakın deyip 2 tane de devletten isim verdi.
Hocayı aradık hemen randevu almak mümkün değil elimiz ayağımıza dolaştı bile tek istediğimiz hayırlısı olsun aman yeterki bir şeyler olsun.
Rabbim nasıl yardım ediyor derdi verdi al sana dermanı der gibi akşamına doktorun cep telefonu elimindeydi. hemen aradık böyle doktor ömrümde görmedim hemen gelin bakalım dedi ilk işimiz sabah gitmek oldu.
Gitmeden beyin MR çektirdik 4 saat açlıkla yırttı ortalığı.. narkoz ile çekildi maalesef..

gören her doktorun ilk sorduğu sorular belliydi ?
* nasıl anladınız ?
* beyin kanaması geçirdi mi ?
* nöbet geçiriyor mu ?

çok şükür kafa büyümesi dışında hiçbir sıkıntımız yoktu.

NEJAT hoca şanta gerek olmadığını bu işi “nöroradyoloji” doktorunun yapması gerektiğini söyledi.
Beyin anjiyosu yapılacaktı , kasıktan girilecek beyine damarlar açılacaktı. hastalığımızın adı aslında "galan veni anevrazması" buna bağlı hidrosefali oluyordu.

bu bölüm İstanbul gibi bi yerde 3-4 hastane de var.
Ben bunu yaparım diyen 3 kişi bulduk çünkü 6 aylıktı , çok riskliydi , ameliyat esnasında herşey olabilirdi. odasından çıktık yan odasındaki Erol beye yönlendirdi bizi içimize en çok sinen o oldu. 

*profosör olması gerekliydi 
* önceden bebeğe yapmış olması lazımdı.

yine elimizde mr cd gezmediğimiz hastane kalmadı 
olumlu olan 3 hastane oldu , çoğu 6 aylık deyince bakmadı yada hastanade böyle bölüm yoktu bile.

karar yine Erol beyden oldu. 

9 temmuz yatış , 10 temmuz ameliyat günü kararlaştırıldı.
4 saat önceden aç kalacaktı sabah erkenden alacaklardı , kaç saat sürecek , nasıl geçecek belli bile değildi..

Tatile gider gibi mutlu gittim çünkü kızım asla anlamamalıydı.
1 gece ananesinde 1 gece babaannesiyle kalacaktı onun için her şey çok normaldi hasta olduğunu biliyordu ama üzgün olmak , ağlamak yoktu. Çünkü anneler hep güçlü olmak zorundaydı.

çok ağladı 

*** açtı hemde çok 
*** uykusu vardı 
*** korkuyordum oda hissediyordu.

Ameliyathaneye kadar birlikteydik. doktorlar asistanlar hazırlanırken bile bekledim bayıltma anında çıkarttılar.
kendinden 20 kat büyük bir makinenin üstüne yatırdım çıktım. 

3,5 saat sürdü. geçen zaman çok zordu , hissettiğim tek şey duygularım alınmıştı ağlayamıyordum boştum notr olmuştum..
4 büyük damar kapatılmıştı onca zaman bebek olduğundan devam etmemişti bunları başında konuşmuştuk , tek ameliyat ile bitmeyebilir demişti zaten. 
1 gece yoğun bakımda kaldık. uyumadığından ve sadece meme emdiğinden dolayı ben yine yanındaydım. 
insan görünce bin kez şükretmek istiyor. 

üzerinden 2 ay geçti bile kafasını daha iyi tutuyor , gelişim kafadan biraz geri de çok şükür daha iyi olacak inanıyorum..
53,5 cm kafa çapımız nejat hoca kontrolünde devam ediyoruz.

Derdi veren Rabbim bize dermanını da gönderdi şükürler olsun ki..

maddi destek olan , manevi destek olan herkese teşekkürler..

0 yorum on "ŞÜKÜR "

Yorum Gönder

Bloguma Göstermiş Olduğunuz İlgiden Dolayı Teşekkür Ederim...