nisaduruannesi. Blogger tarafından desteklenmektedir.

10 Kasım 2015 Salı

Milli Yas 1. yıl



En son işe döneceğimi düşündüğümde hüngür hüngür ağladım. Evet ağladım hatta ağladım az kalır hönkürdüm , bildiğin yüzüm gözüm şişti . Günlerce bunalıma girdim toparlanamadım.
Kızımdan ayrılmak istemiyorum . daha doğmadan ananesine bırakır kaçarım dediğim yavrumu yeniden içime sokmak istiyordum.


Çalışan anne olmak ise gözümde büyüyordu. hem ev hem iş yürütemem diye kızdım bağırdım.
Şimdi ise üzerinden 1 yılın geçmesi ve bu işi pek ala becerebildiğimi görünce mutlu oluyorum. ama sanmayın uzun süreli saniyelik bir durum ben hala çalışma hayatından memnun değilim.


İşte bugün tam 1 yıl oldu işe başlayalı koca bir 365 gün
10 ay evde " 4 dönüm bostan yan gel Osman diyeli " 1 yıl olmuş.
benim ev hanımlığında felsefem gece çalışır gündüz gezerim " oldu yani gece nisa duru uyumadığı için ev işleri , yemek  ,temizlik ile geçirdim. gündüzde kahvaltı yapar yapmaz attım kendimi sokaklara , şimdi evde olsam yağmur ,çamur demem gene öyle de yaparım.
10 ay bitti. Geldi vakti deyince ne olduğumu az biraz şaşırdım.


Her yazı da mutlaka diyorum . Anne olmak zor hem de çok zor ama çalışan anne olmak extra zor.
Herkesin de anneliği kendine tabi ki . Her şeyi ile ondan ayrı kalmak zorluğun ta kendisi.



Benim 1 yıldır çalışan anne rutinim tam da böyle.

* Her sabah gözün kapalı kalk , hızlıca hazırlan. ama ışığı yakıp ses yapma. Kız uyanırsa ölü taklidi yap :)  yada müdürlerini ara ben öğlene geleceğim falan de. :) Çünkü çığlık çığlığa sebepsiz ağlamalar az sonra başlayacaktır.
* Eşin senden önce çıksın arabayı hazır etsin . Kızı al sar sarmala dizinde tutarken ayakkabı giy , kapı kitle. Eşini bekle kornaya bassın öyle çık çocuğu üşütme ( kırarım kafanı )
* Arabada annene gidene kadar 10 dk kestir yarı uyanık ya uyur. Anneni evi en üst katta olduğu için 3 kat merdiveni kucağında 14 kg çocuk haah huuuh diye çık nefes nefese kızı anane kollarına bırak zor nefes alarak in aşağı
* Kalan 10 dk gene uyuyarak geçir işe gel , kahvaltı , 3 yada bilemedin 4 shot kahve ile uyanmaya çalış. yorul , koştur , ekrana bakmaktan gözlerin ağrısın.
* Akşam yürü yada itiş kakış otobüse , minibüse bin. Annene git kızını eyle oynat yaklaşık 19:30 gibi kocan gelsin alsın. yolculuk eve.
* Eve gir en basitinden yemek hazırla , bu ara mutfak banyo temizle . yemek ye topla temizle.
* Ütü, çamaşır , bulaşık , yemek, bilumum ne kadar iş var ise birinden birisi hiç olmazsa mutlaka dağınıklık topla yatma vakti.
* Uyku uyku diye ağlarken gözlerin tomy & jerry misali kürdan ile tuttursam mı diye düşünürken kızın uyansın yada hiç uyumasın dirensin. saat 01:00 olsun bi bak :03:00 olsun kızın uyusun kalsın. sende uyu , uyumaya çalış ,sabah olacak derken 07:00 oldu hayde yeniden kalk canım. :)



Sen hiç her sabah keşke evde olsam dedin mi ?  uyansa da beni görünce ayrıca bir sevinse , hava güneşli keşke evde olsam şimdi parka gider biraz güneşlenir dik dedin mi ?  yada şimdi uyku vakti keşke bana sarılıp uyusa böyle gerile gerile anneeeeeem dese diye geçirdin mi içinden abidin. 
Ben bunu 365 gündür yaşıyorum. 
10 kasım deyince artık burnum bir ayrı sızlıyor. bi başka doluyor gözlerim. 

Seni Seviyorum kızım. 









0 yorum on "Milli Yas 1. yıl "

Yorum Gönder

Bloguma Göstermiş Olduğunuz İlgiden Dolayı Teşekkür Ederim...