nisaduruannesi. Blogger tarafından desteklenmektedir.

29 Eylül 2015 Salı

Çanakkale Geçilmez

Merhaba ,
Bu bayram arkadaşlarla Çanakkale - Saroz - Arabakonağı köyü - Gelibolu - Eceabat -Tekirdağ
turu yaptık.

Ve gördüğümüz yerde göğsümüz kabara kabara ÇANAKKALE GEÇİLMEZ ..!! dedik.

Bu yaşımızda buraya ancak gittiğimiz için utandık diyebilirim.
Onca insan  , onca mezar ve daha niceleri bizler için savaşırken biz bu nesil kalkıp yeni gidiyoruz görmeye..
Görmeyen var ise mutlaka gitmeli.
Nisa Duru büyüdüğünde yani aklı erdiğinde göreceği ilk yer burası olmalı.

Her bir yer ayrı bir karpostal , ayrı bir anı
baktığım her yerde içim titredi. Şehitlik abidesi ni gözümde daha küçük bir yer olarak hayal etmiştim.
İlk gün Çanakkale Merkeze yakın olsun diye Gizem Pansiyon da kaldık.
Pansiyon deyince yıkık dökük az kişilik bir yer hayal ettiğimizden yeri görünce bayıldık.
Aldıkları parayı da fazlasıyla hak ediyorlar. Temizlik  , oda , genişlik  10 numara
kahvaltısı biraz az ama fazlasında da gözümüz yok :)

Bunlar bir bölümü düşün A harfi ile başlayıp Z harfine kadar memleketleri ile sıralanmış bir sürü kahramanı.
okumaya vaktimiz asla yetmez. Bakmaya bile yetmiyor.. çünkü bitmiyor...

Çanakkale savaşları sırasında bir Anzak askerin bir Türk şehidimizin başını Avustralya'ya götürüp mumyalayıp 87 yıl saklamış. Anzak torunu tarafından bulunan şehidimizin başı polise teslim edilir. Daha sonra Avustralya Gaziler Teşkilatı Geri Dönen Askerler Birliğinin Türk Bölüm başkanı Ramazan Altıntaş'a ulaştırılır. Kadife kutuda saklan şehidimizin başında hala biraz saç ve birkaç diş bulunmaktaydı. Şehidimizin sol gözün üstünde ve kafatasının arkasında kurşun delikleri vardı.10 Mart 2003 tarihinde Türk makamlarına teslim edilmiş ve 18 Mart 2003 tarihinde resmi törenlerde abide bahçesine defnedilmiştir.

Aslına bakarsak herkes biraz Çanakkaleli , herkes biraz oraya gönül vermiştir.
biz extra bide eş durumundan Çanakkale - Bigalıyız. ( yavrum baban nereli nereden bu kaşın gözün temeli diyorum içimden )
Burası da eşim ve kızımın has memleketi Araba konağı köyü..
Soldaki Resim ; Caminin karşısı .Nisa Duru çok sevdi koşturup oynamayı.

Sağdaki resim de 2,5 saat feribot kuyruğu beklerken biz.
Oraya gidince mutlaka Mısır yiyin ısırdıkça resmen süt fışkırıyor ilk kez böylesini yedik.

Çok geç geldiğimiz için feribot kuyruğundan denizin tadını çok çıkaramadık.
seneye inşallah daha uzun süre gidip kalmak isterim.
Burada da  , Güneyli köyü , Mimoza Motel de kaldık.
İşte burayı beğenmedik. Diğer yere göre daha pahalı , pis ve küçük bir yerdi.
Motel sahipleri ve pamuş köpekleri çok sevecen oldukları için laf etmiyorum :)
bir daha gitsek bir kahvelerini içer ama asla orada kalmazdım.. ;)

Gelibolu - İlhan Restaurant mekan olarak ta manzara olarak ta bir harika
Çanakkale dedin mi Balık geldiğinden akla biz tüm akşam yemeklerimiz de farklı çeşit Balık yedik.

0 yorum on "Çanakkale Geçilmez"