nisaduruannesi. Blogger tarafından desteklenmektedir.

25 Ağustos 2015 Salı

Memeden Kesmek Part I


Merhaba ,

İlk zamanlar gelmeyen sütüm , sarılık olan kızım , bu çocuk fazla emmez diyen çevrem , tüm koca
 karı deneylerini yapan annem ve benden herkese selam olsun. 
Biz bu işi başardık. hemde çok fena başardık. 
şimdi olsa yapmam / yemem/ içmem  dediğim elbette çok hatalarım var ama gene de başardım. 
Kızım 18 ay boyunca anne sütü ile büyüdü beslendi. 
Buradan bakabilirsiniz ufak çaplı savaşıma 


Artık zamanı gelmişti. 18 aylık olmuştuk. Memeden 
kesmemiz gerekliydi. 

İşe başlayınca eskisine nazaran uykularımız düzelmişti öyle sabah 4 yada 5 e kadar gündüzmüş gibi oturmuyorduk ama gece yarısı uyanıp emmek istiyordu. Sussun diye emziren ben , sık sık uyanan bir çocuk olmuştuk. 
Onca zaman emsin emsin diye uğraştığımdan mı yoksa gerçekten annelik içgüdüsü mü? 
 emin değildim. ( Yalan yok ) iki yaşı beklesem mi diye de düşünmedim değil. 

Gündüz işte olmam bana avantajdı. Sadece akşam eve gelince 1 defa gece uyurken bide gece yarısı uyandıkça sık sık emiyordu. 
Memeden kesince deliksiz uyku yazılarını okuyunca gerçekten heyecanlandım. Şaka değil 18 ay sonunda gece deliksiz uyumak nasıl bir duygu unuttum.. 

Çıkacağım tatil sonrası 1 hafta evdeydim o zaman kesecektim artık. Olmadı. başka yere geçtik tatile devam sonrasında da hastalık derken yapamadım. tatil dönüşü iş yerinde süt sağmama kararı aldım kısa süre sonrada sütten tamamen kesecektim planım böyleydi.
Ne oldu nasıl oldu bilmiyorum.. Neden bunu yaptım bilmiyorum.. 
Bir anlık efkar ile iş çıkışı akşam meme vermedim , ve memeden kesmeye karar verdim. Eşimin bile durumdan haberi yoktu. görünce destekledi ama şaşırdı :)
Göğsümü yara bantı ile bantladım. İnat etmedi aksine hemen uff dedi yaklaşmadı açıp açıp baktı ama emmeye teşebbüs etmedi bile. 
Bu yolda en büyük sıkıntım memeden uyuması oldu. 
Gece 2,5 saat sağa sola döndü yatakta ağlamak yok ama çok mızıldandı inledi., sonunda yüzünü gözünü kaşımaktan parçalayarak uyudu kaldı gece 3 kere uyandı biberon ile süt verdim. Öncesinde emmediği için gerildiğinden zor uyudu inledi , sızlandı ,zor bile olsa uyudu. 
Gece boyunca tek gögüs emzirdiğim için sol tarafım uyuştu , göğsüm şişti , ağrıdan uyuyamaz hale geldim.
Pompa ile biraz sağmak istedim ama mümkün değil taş gibi olan gügsümden damla süt gelmiyordu.
Gece emzirmemek beni mutlu etmişti başaracaktım.

Sabah işe gelirken de uyur bıraktım emmedi.
İşe gelmem ile birlikte ağrılarım inanılmaz çoğaldı. ağlamaya başladım. 
Sol tarafımı kıpırdatmam gerekliydi. Çok fena canım yanıyordu. 
Çocuk doktorunu aradım. Böyle pat diye bıraktırdığım için biraz kızdı. Nisa Durunun yemesi , içmesi normal kendine eziyet etmişsin gene kes ama sütünün azalmasını bekleyerek ve ikinizde buna hazır olarak başlasaydın keşke falan dedi. 
1-2 saat daha bekledim. ama göğsüm gittikçe daha da ağırlaştı.
Atladım Taksiye eve gittim 15 dakika kızımı emzirdim. 
Yaptığım her şey boşa gitmişti. Çok üzüldüm .. 
Kızımı mutlu olması elbette daha iyi diye düşündüm. Bir anda kesmem onu da etkilemişti. 
Şimdi hala emiyoruz. Gece uyurken sadece keyfe vermiyorum oyalıyorum.
Sütüm azalsın diye de adaçayı falan içiyorum. 

Bir sonraki deneyimim inşallah Olumlu olacak. 





0 yorum on "Memeden Kesmek Part I"

Yorum Gönder

Bloguma Göstermiş Olduğunuz İlgiden Dolayı Teşekkür Ederim...